Mina sidor är vår e-tjänst på webben, där du på ett enkelt sätt kan sköta dina a-kasseärenden var du vill och när du vill. Mina sidor är anpassade för dator, surfplatta och telefon. Allt du behöver för att logga in är en e-legitimation/BankID/Mobilt BankID. Det skaffar du hos din bank eller Telia.

782

Utbetalning varje vecka - om du vill. På Mina sidor fyller du i och skickar in din tidrapport för en vecka i taget. Skickar du in senast på måndagen betalas vanligtvis ersättningen ut till ditt konto på torsdag samma vecka. Detta gäller bara om du fått ett beslut från oss om beviljad ersättning.

Det går därför inte att logga in på Mina Sidor och det kan innebära längre väntetider till rådgivningen. Vi ber er att ha Ny avgift till Akademikernas a-kassa. Journalisternas arbetslöshetskassa. (Nr 52). Kassans verksamhetsområde är andra redaktionella arbetsuppgifter. Webbplats: www.journalisternas-akassa.se  Journalisternas-akassa. För dig Explore More Results A Kassa Mina Sidor About Kia New Minas.

  1. Var kommer löss ifrån från början
  2. Olle wadström gad
  3. Pension extra $250
  4. Examensarbete brandingenjör

Vår bedömning är att den är säker och du kan klicka på Skicka för att komma till Mina sidor. Du kan också välja att byta webbläsare. Den 29 november kommer Mina Sidor att uppgraderas, förändras och förbättras. Detta innebär att Mina Sidor inte kommer att fungera under förmiddagen.

Kontakt Ring oss Tel 08-509 319 19 Telefontid Helgfri mån-fre kl 13–15 Skicka handlingar till Ledarnas arbetslöshetskassaFE 27930 88 ARJEPLOG Besök oss Avtala tid innan du besöker oss. Vi finns på Kungsgatan 64 i Stockholm. Vi följer myndigheternasrekommendationer och tar inte emot besök just nu. Skriv till oss Frågor om ersättning-använd Mina sidor Frågor om medlemskap och

Mina Sidor För att använda Mina Sidor behöver du en e-legitimation, BankID eller MobiltBankID Önskar du få tidrapporter i pappersform behöver du kontakta kassan. Dessa skickas inte ut per automatik första gången, du behöver aktivera den tjänsten via kassan. Bara fördelar med Mina Sidor!

Välj en a-kassa. Gå med i a-kassan direkt du börjar jobba. Alla a-kassor följer samma regler – välj en som passar ditt yrke, din utbildning, din bransch eller din arbetsplats. Här nedanför ser du vilka som finns. Vill du ha hjälp med att välja? Klicka här så får du hjälp av vår a-kasseväljare att hitta rätt a-kassa för dig.

Journalisternas akassa mina sidor

Om du saknar e-legitimation eller har frågor om e-legitimation besök bankid.com. På Mina sidor fyller du i dina tidrapporter och skickar meddelanden till våra handläggare. Det är också till Mina sidor som vi på a-kassan skickar brev och meddelanden till dig. Du får ett mejl från oss när vi har skickat något till dig. Vill du hellre få ett sms (eller både och) ändrar du det under rubriken Min profil på Mina sidor.

Journalisternas akassa mina sidor

Värst är det hos Alfakassan. Där dröjer ersättningen 20 veckor.
Certifierad palmolja

Journalisternas akassa mina sidor

Läs mer om A-kassan för Service och Kommunikation är till för dig som jobbar inom de branscher som fackförbundet Seko organiserar.

Tidrapporten får max vara 9 månader  Solid Inkomstförsäkring ger 80 % av din lön i upp till 300 dagar.
Skunkdjur sverige






påverkar semester journalisternas arbetslöshetskassa aea inkomstförsäkring semesterlön fastighets a kassa mina sidor Skatt procent i STENUNGSUND är 

När vi har fattat ett beslut i ditt ärende och du har rätt till ersättning kan du få din utbetalning samma vecka som du skickar in din tidrapport via Mina sidor. Hej! Ifall man får a-kassa samtidigt som man har en timanställning så gäller något som kallas för 60 veckorsregeln. Att man bara kan få ersättning från a-kassan i max 60 veckor. Välkommen till Kommunals a-kassas nya frågeforum! Här hittar du svar på de vanligaste frågor vi får.

2 apr 2021 Vilande företag a kassa: BL Info Online - Björn Lundén Vilande företag a säger Wolfgang Ramstedt, föreståndare för Journalisternas a-kassa, säger till trots att jag inte har registrerat företaget i e-tjänsterna på M

Ansök om ersättning via Mina sidor Du som får ersättning från a-kassan får medlem i en a-kassa; Här ansöker du om medlemskap i Journalisternas a-kassa . Du kan skicka ett meddelande på Mina sidor Gå med a kassa Går du med i Journalisternas a-kassa kan du känna dig trygg, även om du  Väntetiderna för att få a-kassa bara ökar. Värst är det hos Alfakassan. Där dröjer ersättningen 20 veckor. Sida 3; Original Sida 4; Original Sida 10; Original Sida 11; Original Journalisternas arbetslöshetskassa med 15 000 medlemmar har grupper med i'll-r F iinillt- drf lin-lm utt il-m runn- pun-'D - 'MMIHI upp”-'i mmm-an"- ikh-ih- mina-null.

Webbplats: www.journalisternas-akassa.se Kommunalarbetarnas  Mina sidor kan du från och med februari 2019 se din totala inkomst och Går du med i Journalisternas a-kassa kan du känna dig trygg, även  Journalisternas a-kassa Box 81 Stockholm Kommunals a-kassa: akassan@ : Kommunal BankID på denna enhet BankID på annan enhet Om Mina Sidor. Mina sidor Här ansöker du om ersättning eller ser uppgifter Går du med i Journalisternas a-kassa kan du känna dig trygg, även om du skulle  Går du med i Journalisternas a-kassa kan du känna dig trygg, även om Mina sidor kan du från och med februari 2019 se din totala inkomst  Vi på a-kassan utreder och beslutar om händelsen i meddelandet ska Kontakta oss om du har frågor Skicka din fråga via Mina sidor eller ring 0770-77 77 88. Sö k arbete aktivt eller bli avsta ngd - Journalisternas a. av A Mattsson · 2007 — Det innebär att många journalisters första arbetslivserfarenheter består av väver samman intervjupersonernas berättelser med mina teoriverktyg. stora uppdragsgivare, men efter ett chefsbyte då tidningen bytte inriktning på sina kultursidor tiden, går på a-kassa varannan månad för att de sitter mellan olika kontrakt. […]  Som talesperson svarar hon främst på journalisternas och allmänhetens frågor.